KUNDESERVICE

FAQ

Kundeservice

Du vil finne svar på de fleste spørsmål i vår Ofte stilte spørsmål seksjon lenger ned på siden. Du er også hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema eller via vår chat hvis du ikke finner svar på det du lurer på.
Du kan også nå oss på e-post post@bagin.no.

Har du spørsmål vedrørende faktura, tar du direkte kontakt med Klarna som er vår betalingspartner. Klarna treffes på telefon 21 01 89 91.

Ofte stilte spørsmål

Hvor kan jeg finne informasjon om hvordan jeg setter opp Bag’in?

Hvor mye veier og måler en Bag’in?

  • Bag’in Lista (3x2x1 meter) veier 6 kg
  • Bag’in Færder (2x2x1 meter) veier 4.65 kg
  • Pakket i sin medfølgende pose så måler den følgende:
    • Overdelen:
      • 40 cm lang
      • 30 cm bred
      • 20 høy
      • Vekt 2,75 kg
    • Underdelen
      • 30 cm lang
      • 20 cm bred
      • 15 cm høy
      • Vekt 1,9 kg

Bag’in Ona (1x2x1 meter) veier 3.25 kg

    • Overdelen
      • 40 cm lang
      • 25 cm bred
      • 20 høy
      • Vekt 2,0 kg
    • Underdelen
      • 25 cm lang
      • 15 cm bred
      • 15 høy
      • Vekt 1,25 kg

Sammenpakket er bagene på en størrelse med en sovepose.

Er Bag'in vanntett?

Vår løsning er vannavvisende med en vannsøyle på 15000 mm (5000 mm på våre 2018 modeller), altså ikke 100% vanntett. Vanntette trekk finnes ikke, selv om dette ofte påstås. Materialet er vanntett, og vi har benyttet en vanntett tape bak sømmene, men hvis vann ligger i dammer over lang tid på trekket vil vann til slutt klare å trenge igjennom. Det er derfor viktig å lage en topp, slik at vann naturlig kan renne av og at det ikke danner seg store dammer.

Med de temperatursvingningene vi har i Norge så vil det alltid også danne seg noe fukt i løsningen i form av kondens. Vi har derfor utviklet en ventilert bunn og luftekanaler i hvert hjørne slik at løsningen har god luftgjennomstrømning. Sol og vind vil også påvirke reduseringen av kondens, derfor

Når Bag’in lagres utendørs vil det være samme klima og luftfuktighet inne i Bag’in som utenfor.

Hvordan er det best å sikre Bag’in mot vind?

Vi anbefaler at du sikrer den ekstra ved å benytte festestroppene nede i hvert hjørne. Har du tunge utemøbler trenger du normalt ikke det. Det kommer helt ann på hvilke type utemøbler du skal oppbevare i Bag’in og om de er tunge eller lette. Er de lette og er redd for at de vil flytte på seg i vinden, så bør du sikre Bag’in ved hjelp av tau eller stropper.

Hva kan jeg lagre i Bag’in?

Bag’in er konstruert for å lagre utemøbler/uteprodukter. Altså produkter som tåler vær, vind, fuktighet mm. Bag’in er ikke en utendørs lagringsplass for produkter ment for innebruk.

Kan jeg sette tremøblene mine inn i Bag’in?

Ja, det kan du. Men vi må legge til at det alltid vil oppstå kondens i enhver oppbevaringsløsning som står ute. Kondensen vil da bli til vann og kan legge seg inne i bagen. Vi har laget en ventilert bunn, slik at kondens slipper ut av bunnen. Løsningen har også luftekanaler oppe i hvert hjørne. Det er viktig at luftekanalene står fritt og kan gjøre jobben sin. Vi kan likevel ikke garantere for at det ikke oppstår noe jordslag pga at det vil oppstå noe kondens i løsningen fordi den ikke kan være 100% tett. Er du usikker på om tremøblene eller annet ikke tåler fuktighet så bør du ikke oppbevare dem utendørs om vinteren. Bag’in garanterer ikke for hva som lagres inne i Bag’in.

Kan jeg bruke Bag’in om vinteren?

Ja. Bag’in er ment å brukes om vinteren til oppbevaring av utemøbler, som et enklere og bedre alternativ til presenning og tau.

Kan Bag’in stå på gress eller må den stå på terrassen?

Den må stå på terrassen eller underlag av grus / singel. Den kan godt stå på underlag laget av / bestående av heller, fliser, eller betonggulv. Da er det viktig å tenke på at regnvannet som samler seg rundt bagen kan renne vekk.

Kan jeg oppbevare uteputene mine i Bag’in?

Vi anbefaler at du tar putene inn for vinteren. Om sommeren kan du bruke overdelen av Bag’in som værtrekk og da kan putene ligge inni for en dag eller to eller om natten. Er det store temperatursvingninger så kan det komme fukt i form av kondens. Det er ikke til å unngå.

Er det nok lufting slik at det ikke blir jordslag på møblene?

Vi kan ikke garantere at det ikke blir jordslag. Bagen står i et utemiljø og med store temperatursvingninger, mye regn og vind så vil vi ikke klare å holde løsningen 100% fri for fuktighet.

Kan jeg lagre syklene mine i Bag’in?

Det kan du. Du må allikevel være klar over at det vil oppstå noe fukt i løsningen, i form av kondens. Det er derfor svært viktig å sikre at det kommer godt med luft inn gjennom luftekanalene.

Kan dere skreddersy en størrelse til mine møbler?

Per i dag så har vi ikke en løsning for spesialbestillinger, på sikt så kan det være interessant. Våre modeller skal dekke de aller fleste behov for størrelser hva gjelder oppbevaring av utemøbler.

Kan jeg bruke Bag’in i Spania eller i land der det er ekstremt mye sol?

Ja det kan du, men våre modeller er ikke spesialkonstruert for det klimaet. UV-beskyttelsen på våre bager er veldig høy, så de vil beskytte godt for sol, vær og smuss. Vi kan ikke si at den vil gjøre like god nytte der hvor temperaturene vil bli høye og soltimene er mange og intense.

Tåler Bag’in kulde?

Ja, Bag’in tåler kulde og kan stå ute om vinteren. Det som er viktig er om dine utemøbler tåler kulde.

Hvordan vedlikeholder jeg min Bag’in?

Bag’in liker å bli tatt vare på, så smør gjerne glidelåsen med fett eller lignende, og spray gjerne med impregneringsspray. Vask duken med mild såpevann og skyll den etter vask. Grønnsåpe kan anbefales.

Hva bør IKKE lagres i Bag’in?

Generelt så kan vi si at du ikke bør lagre ting i bagen som ikke vil tåle vinteren. Som f.eks uteputer, utetepper og ting som ruster lett.

Har Bag’in noen garanti?

Ja, Bag’in har hele 10 års garanti! Garantien er for produktet og ikke hva som måtte settes inn i Bag’in. Som f.eks. utemøbler, hagemøbler, sykler, grill etc.
Garantien gjelder for: Søm, glidelås, håndtak, luftekanaler og materiale som Bag’in er laget av.

Er Bag’in enkel i bruk?

Ja, Bag’in er svært enkel i bruk. Alle kan sette opp løsningen. Lurt å være to når utemøblene skal plasseres inn i løsningen.

Kan dere garantere at det ikke forekommer fukt inne i bagen?

Nei, vi kan ikke garantere at det ikke kan forekomme fukt inne i løsningen. Dette er et uteprodukt, og det vil være noe kondens pga av temperatur og værsvingninger, men de aller fleste utemøbler tåler å stå ute. Vår løsning er konstruert med ventilert bunn, så hvis det oppstår noe kondens, så kommer alltid vannet ut. Løsningen har ogsåi egne luftekanaler oppe i hvert hjørne som reduserer eventuell fukt og som gjør at det vil være konstant luftgjennomstrømning. Løsningen er ikke altså ikke 100% vanntett, men vannavvisende. Noe vann vil trenge igjennom.

Hvordan vet jeg at min bestilling er mottatt hos dere?

Du vil motta en ordrebekreftelse av oss på e-post, slik at du vet at din ordre er ivaretatt. Det er viktig at du legger inn riktig mailadresse. Er du usikker så send oss en e-post kunde@bagin.no.

Jeg klarer ikke å fullføre bestillingen på nettsiden? Hva kan dette skyldes?

Vi bruker Klarna som betalingsløsning, gjennom Klarna kan du velge faktura eller kort. Får du problemer med å bruke faktura så må du henvende deg til Klarna på tlf 21 01 89 91. Hvis du ikke får brukt kortet så kan det være feil på de dataene du har lagt inn, eller fordi du har en uoppgjort faktura hos Klarna som har gått over betalingsfrist. Da må du ta kontakt med Klarna. Du kan alltid benytte Vipps nummer 506752 også som betaling hos oss.

Kan jeg bestille over telefonen?

Nei dessverre, all bestillingen skjer gjennom vår nettside eller via vipps.
Vipps nummer: 506752

Hvor finner jeg mitt ordrenummer?

Ditt ordrenummer finner du på ordrebekreftelsen som ble sendt til deg på e-post ved bestilling.

Tilbyr dere rabattkoder på kjøp i nettbutikken?

Ja, hvis vi har spesielle tilbud så kan vi tilby det.

Hvor kan jeg bestille produktene deres?

Våre produkter bestilles her på bagin.no eller via Vipps nummer 506752. Bag’in kan ikke kjøpes andre steder.

Kan jeg få pengene refundert hvis jeg ikke er fornøyd med varen, eller angrer kjøpet?

Du har angrerett på Bag’in på lik linje med andre produkter du kjøper på internett. Husk at varen ikke må være brukt og du må angre kjøpet innenfor angreretten på 14 dager. Du må betale returfrakten selv. Angrefristskjema medfølger varen.

Jeg har et spørsmål angående faktura. Kan dere hjelpe meg?

Vi bruker Klarna som betalingsløsning og Klarna oppfordrer alle våre kunder til å ta direkte kontakt med dem hvis du har spørsmål vedrørende faktura, delbetaling eller andre spørsmål rundt faktura. Klarna treffes på telefon 21 01 89 91 eller se mer info på https://www.klarna.com/no/kundeservice

Kan jeg reklamere på Bag’in?

Ja det kan du. Hvis du mener at produktet ikke står til forventningene og at det er opplagte feil eller mangler på produktet, kan du ta kontakt med oss på kunde@bagin.no der du merker e-posten med “Reklamasjon”.

Jeg har ikke mottatt noen ordrebekreftelse. Hvorfor det?

Vi vil alltid sende ut en ordrebekreftelse når du bestiller en vare i vår nettbutikk.
Pass på at du skriver riktig e-post adresse når du legger inn din ordreinformasjon i nettbutikken. Sjekk også om e-posten har kommet i søppelpost mappen i e-post programmet ditt. Du kan sende oss en e-post på kunde@bagin.no, og be om å få den tilsendt på nytt.

Hvor lang leveringstid er det på deres produkter?

Vi har 2-4 dagers levering når vi har varene på lager. Vi opplyser i nettbutikken hvorvidt varene er på lager eller ikke, og om leveringstiden blir lengre fordi vi venter på flere varer.

Mottar jeg pakkesporing når varen sendes ut?

Ja, du mottar pakkesporing på oppgitte e-postadresse og mobilnummer når varen sendes ut fra vårt lager. Det vil da stå, du har en pakke på vei fra Bag’in AS.

Kan jeg hente varen på deres adresse for å spare frakten?

Nei, varen sendes kun ut fra vårt lager på Gausdal. Du kan bestille 2 eller flere og kun betale frakten for en av dem, så fremt at de bestilles samtidig og skal leveres samtidig.

Kan varen leveres hjem til meg, eller må jeg hente på nærmeste post i butikk?

Varen må hentes hos nærmeste post i butikk / eller postkontor. Vi jobber med å legge til rette for at du få flere valg, levert hjem, levert annen adresse….

Hvordan finner jeg status på min ordre?

Du vil motta sporingsnummer på e-post og sms slik at du kan følge pakken fra lageret til leveringssted.

Kan jeg bestille, men utsette levering til jeg kommer hjem fra ferie?

Vi ser helst at du planlegger dette selv, og at du passer på å hente varen før den blir sendt tilbake til lageret. Varen blir på utleveringsstedet i 14 dager før den går tilbake til vårt lager. Må den sendes på nytt så vil du bli belastet for ekstra frakt.

Hvilket fraktselskap bruker dere?

Vi har avtale med PostNord for utsendinger av alle våre varer. Vi jobber hele tiden for å tilby de beste leveringstilbudene til deg som kunde.